woensdag 28 augustus 2024

Dinner Train

Dinner Train, een aanbieder van luxe diners in rijdende treinen, is failliet verklaard. De rechtbank Zeeland-West-Brabant heeft het faillissement woensdag uitgesproken. De curator gaat de komende tijd bekijken of een doorstart van Dinner Train mogelijk is.
Treinen vind ik persoonlijk een mooie manier om me te verplaatsen. Bij voorkeur doe ik dat ook per trein. Lekker zitten, boek lezen, uit het raam staren, me verwonderen over andere treinreizigers. Een paar jaar geleden zag ik bij een boekhandel het boek Trans-Europe Express. Tours of a lost continent liggen. Het is geschreven door Owen Hatherley.
De sticker met '-50%' trok me over de streep om het boek in huis te halen. Ik houd van het romantische beeld van de trein. Zeker sinds ik in 2004 met de trein een internationale reis maakte, naar een stad in Oostenrijk. Het was mijn debuut.
Bob Dylan houdt ook van treinen. In 2012 kwam hij met het liedje Duquesne Whistle, dat op Tempest staat. Je hoort aan het tempo het ritme van deze trein.
Daar moest ik aan denken bij het failliete Dinner Train.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten