vrijdag 9 februari 2024

Mini-bieb

In de wijk waar ik woon, zie ik ze her en der staan: kleine boekenkastjes, mini-biebs. Deze kasten zijn bedoeld om boeken te ruilen. Haal een boek, breng een boek.
Ruim tien jaar geleden liep ik een soort stage bij de FrieslandPost. Toen maakte ik een verhaal over de zogenoemde Little Free Library, waarvoor ik onder andere Katja de Bruin uit Wijnjewoude interviewde. Leuk gesprek, waarin zij vertelde wat zij deed. “Vanwege mijn werk als boekenredactrice zit ik veel op boekenfora. Op één van die fora zag ik dit fenomeen,” vertelt De Bruin. Ze legt uit dat de LFL in de Verenigde Staten een grote organisatie is, met vooral veel bibliotheken op het platteland – in steden is een bibliotheek makkelijker bereikbaar.
Of ik ook zo'n boekenkastje voor de deur ga plaatsen, weet ik niet. Dat zal ik met mevrouw Frits moeten overleggen. Te zijner tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten