zaterdag 9 december 2023

Verhuizen

Als je gaat verhuizen, neem je al je spullen weer een keer door je handen. Dat is goed, want je moet keuzes maken. Wat gaat wel mee naar je nieuwe plek, wat laat je achter, welke spullen gooi je definitief weg?
Ik sta voor de keuze, voornamelijk rondom mijn bibliotheek. Wat betreft meubels en huishoudelijk materiaal ben ik gauw klaar. Dat kan namelijk weg. Of naar de stort, of naar de lokale kringloopwinkel. Maar met mijn boeken is dat toch een ander verhaal.
Nu moet ik toch keuzes maken. Welke boeken neem ik mee, en welke doe ik weg? Want niet alles kan mee naar mijn nieuwe stek. Nu ik alle boeken weer ter hand neem, omdat ze nu eenmaal in een verhuisdoos moeten, is dat het uitgelezen moment om ze te beoordelen: 'wel mee', 'niet mee' en 'twijfelgeval'.
Gelukkig mag ik nog even nadenken over de twijfelgevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten