vrijdag 1 december 2023

Titel Het geheim van Eberwein

In de gemeenteraad van Waadhoeke, de gemeente rondom Franeker, zit Annet Neudorfer-Eberwijn namens SAM in de raad. Zij vertegenwoordigt de kiezers uit Oude Bildtzijl; SAM is de lokale samenwerking tussen PvdA, D66 en GroenLinks.
Ik moet denken aan Boudewijn Büch. Hij is vooral bekend geworden door zijn boek De Kleine Blonde Dood; na zijn eigen dood verscheen postuum de opvolger van dit boek: Het geheim van Eberwein.
Ik kreeg het boek op mijn verjaardag. En las het zomaar uit. Dat kon ik toen nog, een boek in een adem uitlezen.
Nu niet meer. De corona heeft mijn concentratie flink aangetast. Maar dat zal Boudewijn Maria Ignatius Büch een worst zijn.
Mij ook. Als straks mijn bibliotheek is verhuisd naar mijn nieuwe woonplek, is dat reden om 'Eberwein' weer uit de kast te trekken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten