zondag 1 oktober 2023

Gezinsverpakking

De familie Chabot is verantwoordelijk voor het Boekenweekgeschenk van 2024. Alle leden van de familie Chabot - vader en moeder Bart en Yolanda en de vier zonen Sebastiaan, Maurits, Splinter en Storm - leveren een bijdrage. 
Het thema van de Boekenweek is 'Bij ons in de familie'; de titel van het boek van de Chabots heet Gezinsverpakking. Het maakt me wel nieuwsgierig. Vader Bartholomeus Antonius Wilhelmus Chabot heeft al eens eerder over zijn familie geschreven, over het gezin waar hij in is opgegroeid.
In Mijn vaders hand en Hartritme rekent Bart genadeloos af met vooral zijn vader, hoewel zijn moeder weliswaar genuanceerder wordt neergezet, maar ook niet zonder zonde. Beide boeken heb ik gelezen tijdens een weekend in Westmalle. Ik was vooral benieuwd naar Hartritme, waarin Chabot vertelt over zijn vriendschap met schrijver Martin Bril.
Enfin.
Een co-productie van de Chabot. Over familie. Het is altijd interessant als (bekende) mensen een blik werpen in hun privé-leven. Als ze dat via de literatuur, of via literaire non-fictie doen, lees ik het graag. Om de verhalen, maar vooral om het taalgebruik.
En daar is Bart goed in. Mooi taalgebruik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten